Kalligram / Archívum / 2017 / június / közelség; lelepleződés; eleve; postit

közelség; lelepleződés; eleve; postit

Németh Gábor Dávid

 

közelség

 

ezt is csak a tükör előtt állva,

 

mert minden helyzetet  

 

látványossá kell alakítanom,

 

hogy valóssá (azaz érdekessé)

 

váljon számomra.

 

tűrhetetlen dolog, ha az ember

 

saját szenvedéseit

 

bárki máséval társítják.

 

egy új létezésbe belefonódni

 

a régi mindentudással,

 

amely utolsó lehetőségként csak megjelöl.

 

így ölt testet saját csapdám,

 

hogytudatosan provokálom magam,

 

de spontán reakciókat várok.  

 

a test saját megmutathatatlanságának csendje

 

a kockázatmentes közelség.

 

evidenciákat kínál.  

 

mintegy ablakon kidobott teafilter,

 

epres hó olvad majd a betonra,

 

egy sértett nemi szerv beavatkozása abba,

 

hogy még büszke is vagyok rá.

 

hogy minden szó szerint van.

 

lelepleződés

 

magamat próbálom kifordítani,

 

nem merek magamhoz nyúlni,

 

mert a harag leleplez,

 

és a kezemre rajzolom,

 

hogy mindenki lássa,  

 

de senki ne kérdezzen rá,  

 

vagy ha mégis,  

 

egy mellbimbó nélküli próbababa lehessen a válasz,

 

a lelepleződés aszimmetrikus viszonya.

 

eleve

 

nem vagyok elég bátor  

 

az őszinte zsigeri reakcióimhoz,

 

eleve megteremtem magam,

 

hogy ne legyen közöm hozzám,

 

és a hiány szexuális frusztrációja

 

jelentés nélküli,

 

ha a testem reakcióiban hiszek,

 

de a testben nem.  

 

ismétlés és első alkalom,

 

csak nézem, ahogy magamat nem nézhetem.

 

postit

 

olyan gyorsan vette fel a cipőjét és a kabátját,  

 

hogy a reggeli cetlit még nem engedte el a ragasztócsík,

 

hónapokig nem tudta,  

 

hogy a földön hagyott nekem üzeneteket.

 

a csíkba morzsák és hajszálak ragadnak,

 

minden jelentés magára marad,

 

olvasás helyett csak a passzív nézési kedv,  

 

önmegtartóztatásnak hazudom a frusztrációt.  

 

kidobni értelmetlen, a szemetes árulkodik rólunk,

 

arra használjuk, ha valamit egymás tudtára akarunk adni,  

 

de nem akarunk beszélni róla, akkor csak bele kell nézni.

 

a tenyeremet szagolgattam, más test illatára vágytam,

 

mégis a sajátomat akartam érezni,

 

ezért olyan erősen szagoltam,

 

mintha kiszívhatnám belőle az idegenséget.

 

Németh Gábor Dávid (Budapest, 1994). A versek mellett drámákat ír, illetve kritikákat és elemzéseket színházi előadásokról. Időnként együtt dolgozik dalszövegíróként vagy dobosként különböző formációkkal, zenekarokkal. Versei többek között az Új Forrásban, az Apokrifben, a KULTeren, a Helikonban, az Ambroozián, a Tiszatáj online-on és a Látóban jelentek meg.